დახურვა    

    დეველორ საქართველო
    ჯონ მალხაზ შალიკაშვილის 8,
    1790 თბილისი, საქართველო.

    კონტაქტები
    დაგვიკავშირდით    
    • განწყობა & აზროვნება
    • ლიდერობა & მართვა
    • მომხმარებელზე ზრუნვა, გაყიდვები & მოლაპარაკებები
    • პირადი პროდუქტიულობა & კომუნიკაცია
    • თიმბილდინგი & კოლაბორაცია
    • შეფასება & დიაგნოსტიკა
    • ქოუჩინგი
    • სერვისები
    ტრენინგი თამაშის სტილში

    VUCA აზროვნება – კვამლი ევროპის თავზე

    პირისპირ ტრენინგი

    გაყიდვის პრინციპები

    ტრენინგი თამაშის სტილში

    ადაპტური ლიდერობა – მისია მარსზე

    პირისპირ ტრენინგი

    ციფრული აზროვნება

    პირისპირ ტრენინგი

    განვითარებადი აზროვნება

    პირისპირ ტრენინგი

    ლიდერული გამბედაობა

    ვირტუალური ტრენინგი

    Insights Discovery – ფერადი ლიდერობა

    პირისპირ ტრენინგი

    მასტერ-შიფტ მენეჯერი

    პირისპირ ტრენინგი

    გაძლიერება

    ტრენინგი თამაშის სტილში

    ადაპტური ლიდერობა – მისია მარსზე

    პირისპირ ტრენინგი

    ცვლილებების მართვა

    პირისპირ ტრენინგი

    შესრულების შეფასება

    პირისპირ ტრენინგი

    ლიდერობის გავლენა

    პირისპირ ტრენინგი

    ეფექტური შეხვედრები

    პირისპირ ტრენინგი

    ლიდერული გამბედაობა

    პირისპირ ტრენინგი

    მოტივაცია 3.0

    ვირტუალური ტრენინგი

    გუნდის ეფექტური მართვა

    ვირტუალური ტრენინგი

    ინსპირაციული ლიდერი

    ვირტუალური ტრენინგი

    მართვის საფუძვლები

    ვირტუალური ტრენინგი

    სახლში მომუშავეების მართვა

    ვირტუალური ტრენინგი

    კონსტრუქციული უკუკავშირი

    პირისპირ ტრენინგი

    გაყიდვის პრინციპები

    პირისპირ ტრენინგი

    ზეგავლენის მოხდენა

    პირისპირ ტრენინგი

    ნდობის შექმნა

    პირისპირ ტრენინგი

    ბალანსის აღდგენის უნარი

    პირისპირ ტრენინგი

    ასერტული კომუნიკაცია

    პირისპირ ტრენინგი

    ზეგავლენის მოხდენა

    პირისპირ ტრენინგი

    Lumina Spark ტრენინგი

    ტრენინგი თამაშის სტილში

    თანამშრომელთა მიღების თამაშები

    ვირტუალური ტრენინგი

    Insights Discovery – პირადი ეფექტიანობა

    ვირტუალური ტრენინგი

    ვირტუალურ გუნდებში მუშაობა

    პირისპირ ტრენინგი

    ემოციური ინტელექტი

    ტრენინგი თამაშის სტილში

    ფრენის სიმულაცია

    ვირტუალური ტრენინგი

    სტრესის მართვა

    პირისპირ ტრენინგი

    ეფექტური შეხვედრები

    ვირტუალური ტრენინგი

    ტრენერთა ტრენინგი

    პირისპირ ტრენინგი

    კონფლიქტების მართვა

    პირისპირ ტრენინგი

    მიზნის და დროის მართვა

    ვირტუალური ტრენინგი

    კონსტრუქციული უკუკავშირი

    ტრენინგი თამაშის სტილში

    კარიბული თავგადასავალი

    ტრენინგი თამაშის სტილში

    ფრენის სიმულაცია

    გუნდის დიაგნოსტიკა

    გუნდის სოციო-რუქა ვორქშოპი

    ინდივიდუალური დიაგნოსტიკა

    ბედნიერება სამსახურში

    ინდივიდუალური დიაგნოსტიკა

    360° უკუკავშირი

    იპოვე სერვისებში და მიდგომებში

    • გთხოვთ აკრიფოთ მინიმუმ 3 სიმბოლო
    ყველა სერვისი

    იპოვე რესურსებში

    • გთხოვთ აკრიფოთ მინიმუმ 3 სიმბოლო
    ყველა რესურსი

    Loyal customers in turbulent times?
    No problem!

    Mobiltel is the biggest of the Bulgarian mobile operators. It operates on a very competitive market (150% penetration), with constant push for lowering the service prices from national and EU regulation and customers cutting their expenses due to economic crisis in Bulgaria. Therefore, Mobiltel has two big goals – to compete on Customer Experience basis, not on price, and to retain its revenue offering new services.
    Mobiltel Case Study

    CHALLENGES THE MANAGEMENT FACED WITH

    Year 2010 was a year of changes for Mobiltel. The company decided to change some of their processes due to broadening of their services portfolio. One of them was their billing system. Unfortunately, this was not a smooth transition. Mobiltel’s clients experienced huge problems with their bills which were not adequate and in time. Moreover, the company failed to give exact information to its customers what exactly will happen – how the new system works and what will change for them. The number of unhappy customers rose significantly. People started depositing complaints at the Commission for consumer protection. Retail shops also experienced major problems because of cues of complaining clients. As a result, the servicing time per client increased notably.

    The market situation was very challenging due to several other factors. External factors included market stagnation and saturation, improved competition quality and increased market activity and the newly imposed government and EU regulation. A serious internal factor was the significant pressure posed on retail consultants to achieve better sales results for newly developed services. Consequently, they deviated from the customer centric approach and took a “hard sell” one. Without noticing the tendency, the company had started falling behind its main competitors in regards to Customer Experience Index.

    Mobiltel has become a supplier with convergences strategy. Key elements in it are strong customer centric approach along with innovation and technology edge over the competitors.

    Rene Tomova
    Rene Tomova

    Head of Retail Division

    “DEVELOR TEAM BROUGHT A LOT OF VALUE TO THE TEAM AND ME PERSONALLY. I HAVE TO SAY THAT THEIR WORK WAS INDISPENSABLE TO THE ORGANIZATION AND PROBABLY WE WOULD NOT HAVE BEEN ABLE TO ACHIEVE THE RESULTS WE DID WITHOUT THEIR INVOLVEMENT…..”

    The Solution

    If you want to learn more about the Develor Solution contact us: info@www.develor.ge

    Customer, Equality, Efficiency

    The result

    Mobiltel strategy was one which required lots of change and responsibility. With Develor’s efforts, support and cooperation, Mobiltel’s Customer Experience Index rose with 15 %. Develor succeeded in passing the responsibility and the leading role in the project to the business challenge owners – Shop and Regional Managers.

    Mobiltel’s initial request was for a training program for the Shop Assistance position – a huge project involving more than 1000 employees. With a few times smaller budget we have achieved:

    • Requested business results (measured by independent agency);
    • Development of Customer Experience Ambassadors – building a large pool of talented and highly engaged employees.
    • Mobiltel’s main competitor in relation to Customer Experience Index kept its performance, but currently is falling behind.

    According to the H2 2012 Customer Index survey, Mobiltel continued having its good performance. Actually, from the very last position in the “race for clients’ hearts”, currently Mobiltel managed to take the leading position. This clearly signifies that the project not only resulted into a higher Customer Index, but also into the creation of a sustainable solution and measurable results.

    Mobiltel’s Customer Experience Index

    ჰიბრიდული ოპერაციების მართვა

    დატოვეთ ელ-ფოსტა და მიიღეთ უახლესი ელ-წიგნი აპრობირებული რეკომენდაციებით, თუ როგორ მართოთ ჰიბრიდული გუნდი

      სტატიები ამ თემაზე